POPAM I.2

Masura I.2: Servicii de consiliere
Tipuri de proiecte  
Activitati
eligibile
(a) studiile de fezabilitate si serviciile de consiliere care evalueaza viabilitatea proiectelor potential eligibile pentru sprijin in temeiul prezentului capitol;
(b) furnizarea de consiliere cu privire la sustenabilitatea mediului, având ca obiectiv
limitarea si, acolo unde este posibil, eliminarea impactului negativ al activitatilor de pescuit asupra ecosistemelor marin, terestru si de apa dulce;
(c) furnizarea de consiliere cu privire la strategii de afaceri si de marketing.
Studiile de fezabilitate, serviciile de consiliere si consilierea vor fi furnizate de organisme sau entitati stiintifice, academice, profesionale sau tehnice care asigura consiliere economica si care detin competentele necesare.
Activitati obligatorii activitatile de informare si publicitate;
activitatea de auditare a proiectului.
Beneficiari eligibili
 
·         operatorii economici care practica pescuitul commercial (pescarii, persoane fizice autorizate sau juridice);

  • organizatiile/asociatiile de pescari care au minim 5 pescari comerciali;

·         organizatiile de producatori.

Tipuri de beneficiari Persoana fizica autorizata;
Intreprinderi individuale;
Intreprinderi familiale;
Societate in nume colectiv – SNC;
Societate in comandita simpla – SCS;
Societate pe actiuni – SA;
Societate in comandita pe actiuni – SCA;
Societate cu raspundere limitata – SRL;
Organizatii neguvernamentale infiintate in baza OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare, cu activitate in domeniul pescuitului.;
Conditii de eligibilitate pentru beneficiari – Sa actioneze in nume propriu (nu pot depune in parteneriat).
– Pentru operatorii economici acestia trebuie sa fesfasoare activitate in domeniul pescuitului (coduri CAEN: 0311‐Pescuitul maritim, 0312‐Pescuitul in ape dulci).
– Pentru organizatiile/asociatiile de pescari si organizatiile de producatori sa aiba prevazut in Statut si Act constitutiv activitati care privesc pescuitul comercial.
– Organizatiile de producatori eligibile sunt acelea care detin Avizul de recunoastere conform Ordinului 772/2007 al Ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale cu modificarile si completarile ulterioare.
– Sa asigure surse financiare stabile si suficiente pe tot parcursul implementarii proiectului.
Nu inregistreaza in anul financiar anterior un bilant negativ (capitaluri negative) – pentru cazul in care solicitantul a avut activitate;
– Sunt exceptati solicitantii care sunt infiintati in anul depunerii Cererii de finantare, cei infiintati in anul precedent depunerii Cererii de finantare sau cei care au avut activitatea suspendata conform legii.
Grupul tinta al proiectului grupul tinta este format din: operatori economici in domeniul pescuitului comercial care:
– intentioneaza sa depuna unul sau mai multe proiecte in cadrul celorlalte masuri finantate in cadrul prioritatii I din POPAM 2014‐2020;
– au nevoie de consultanta cu privire la sustenabilitatea mediului
– au nevoie de consultanta cu privire la strategii de afaceri si de marketing
Intensitatea ajutorului financiar – maxim 30% din valoarea total eligibila rezultata din bugetul indicativ al proiectului pentru intreprinderi mari;
– maxim 50% din valoarea totala eligibila rezultata din bugetul indicativ al proiectului pentru categoria pescarilor si IMM-urilor;
– maxim 60 % din valoarea totala eligibila rezultata din bugetul indicative al proiectului pentru Asociatiile si Organizatiile de pescari;
– maxim 75 % pentru organizatii de producatori sau asociatii de organizatii de producatori.
Pentru derularea proiectului, beneficiarul va asigura cofinantarea investitiei, in cuantum de minim 70%, 50%, 40%, respectiv 25% (in functie de tipul de beneficiar) prin aport in numerar constituit de beneficiar.
Alocare financiara indicativa Valoarea maxima eligibila aferenta unui proiect va fi publicata in anuntul de lansare a apelului.
Valoarea minima eligibila a proiectului va fi precizata in anuntul de lansare a
apelului.
Categorii de cheltuieli eligibile: 1. Cheltuieli comune tuturor masurilor finantate in cadrul Programului operational pentru pescuit si afaceri maritime 2014‐2020:
1.1. Cheltuieli cu auditarea proiectului
1.2. Cheltuieli cu informarea si publicitatea
1.3. Cheltuielile bancare de deschidere si de administrare a conturilor, astfel cum sunt prevazute la art. 11 din Hotarârea Guvernului nr. 347/2016
1.4. Cheltuieli cu achizitionarea semnaturii digitale pentru MySMIS2014
1.5. Cheltuieli aferente managementului de proiect
1.5.1 Cheltuieli salariale cu echipa de management proiect
1.5.2 Cheltuieli cu servicii de management proiect
2. Cheltuieli specifice Masurii I.2. Servicii de consiliere
2.1.Cheltuieli cu servicii de consiliere care evalueaza viabilitatea proiectelor potential eligibile pentru sprijin in temeiul titlului V, cap. I din Regulamentul (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European si al Consiliului
2.2. Cheltuieli cu elaborarea de studii de fezabilitate care evalueaza viabilitatea proiectelor potential eligibile pentru sprijin in temeiul titlului V, cap. I din Regulamentul (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European si al Consiliului
2.3.Cheltuieli cu furnizarea de servicii de consultanta profesionala cu privire la sustenabilitatea mediului, având ca obiectiv limitarea si, acolo unde este posibil, eliminarea impactului negativ al activitatilor de pescuit asupra ecosistemelor marin, terestru si de apa dulce
2.4.Cheltuieli cu furnizarea de servicii de consultanta profesionala cu privire la strategiile de afaceri si de marketing
Cheltuiala cu taxa pe valoarea adaugata este eligibila daca este nerecuperabila de beneficiarul operatiunii, potrivit dispozitiilor legale
Cheltuieli neeligibile – Dobânzile debitoare, cu exceptia celor referitoare la granturi acordate sub forma unei subventii pentru dobânda sau a unei subventii pentru comisioanele de garantare, nu sunt eligibile pentru cofinantarea din Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime.
– Urmatoarele categorii de cheltuieli nu sunt eligibile:
a)cheltuielile cu achizitia de terenuri cu sau fara constructii, care depasesc limitele prevazute la art. 69 alin. (3) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European si al Consiliului;
b) amenzi, penalitati, cheltuieli de judecata si cheltuieli de arbitraj;
c) cheltuielile efectuate peste plafoanele specifice stabilite de Autoritatea de Management prin Ghidul solicitantului;
d) cheltuielile efectuate de beneficiar in regie proprie;
e) costul achizitionarii de bunuri/echipamente de ocazie;
Perioada implementare Durata de implementare a unui proiect este de maximum 6 luni.
Durata minima de implementare a unui proiect este de 1 luna.