POPAM II.5

Masura II.5: Crearea de servicii de gestionare, de inlocuire si de consiliere pentru fermele de acvacultura

Masura II.5 litera a: Crearea de servicii de gestionare, de inlocuire si de consiliere pentru fermele de acvacultura

Investitii sprijinite – realizarea de studii si planuri, precum si consilierea beneficiarilor pentru a permite fermelor de acvacultura sa respecte legislatia Uniunii si a celei nationale privind protectia mediului, precum si cerintele privind amenajarea spatiala maritima;
– realizarea de evaluari ale impactului asupra mediului, astfel cum este mentionata in Directiva 2001/42/CE a Parlamentului European si a Consiliului ( 1 ) si in Directiva 92/43/CEE;
– realizarea de studii si planuri, precum si consilierea beneficiarilor pentru a permite fermelor de acvacultura sa respecte legislatia Uniunii si cea nationala privind sanatatea si bunastarea animalelor acvatice sau legislatia privind sanatatea publica;
– consilierea beneficiarilor pentru atingerea standardelor de sanatate si siguranta bazate pe legislatia Uniunii si pe cea nationala;
– furnizarea de consiliere profesionala cu privire la implementarea strategiilor de afaceri si de marketing.
Beneficiari eligibili ORGANISME DE DREPT PUBLIC
Categorii de beneficiari eligibili § Institute de Cercetare-Dezvoltare ;
§ Statiuni de Cercetare-Dezvoltare;
§ Universitati de stat.
Conditii eligibilitate beneficiari · Sa actioneze in nume propriu (nu pot depune in parteneriat).
· Sa asigure surse financiare stabile si suficiente pe tot parcursul implementarii proiectului.
· Nu inregistreaza in anul financiar anterior un bilant negativ (capitaluri negative) – pentru cazul in care solicitantul a avut activitate;
· Sunt exceptati solicitantii care sunt infiintati in anul depunerii Cererii de finantare, cei infiintati in anul precedent depunerii Cererii de finantare sau cei care au avut activitatea suspendata conform legii.
Activitati eligibile Instituirea de servicii de gestionare de inlocuire si de consiliere cu accent pe respectarea legislatiei Uniunii si a celei nationale privind protectia mediului;
• Crearea de servicii de gestionare de inlocuire si de consiliere cu accent pe evaluarea impactului asupra mediului;
• Crearea de servicii de gestionare de inlocuire si de consiliere cu accent pe respectarea legislatiei Uniunii si a celei nationale cu privire la bunastarea animalelor acvatice, sanatate si siguranta.
• Crearea de servicii de gestionare de inlocuire si de consiliere cu accent pe respectarea legislatiei Uniunii si a celei nationale privind sanatatea publica;
• Crearea de servicii de gestionare de inlocuire si de consiliere cu accent pe strategii de marketing si de afaceri.
Activitati obligatorii
  • activitatile de informare si publicitate;
  • activitatea de auditare a proiectului .
Activitati
neeligibile
– Operatiunile care determina cresterea capacitatii de pescuit a unei nave sau a unui echipament care sporeste capacitatea navei de a gasi peste;
– Constructia de noi nave de pescuit sau importul de nave de pescuit;
– Incetarea temporara sau definitiva a activitatilor de pescuit, in absenta unei dispozitii contrare in prezentul regulament;
– Pescuitul de explorare;
– Transferul dreptului de proprietate asupra unei intreprinderi.
Cheltuieli eligibile
 
Ø  1. Cheltuieli comune:
1.1. Cheltuieli cu auditarea proiectului
1.2. Cheltuieli cu informarea si publicitatea
1.3. Cheltuielile bancare de deschidere si de administrare a conturilor, astfel cum sunt prevazute la art. 11 din Hotararea Guvernului nr. 347/2016
1.4. Cheltuieli cu achizitionarea semnaturii digitale pentru MySMIS2014
1.5. Cheltuieli aferente managementului de proiect
1.5.1 Cheltuieli salariale cu echipa de management proiect
1.5.2 Cheltuieli cu servicii de management proiect
Ø  2. Cheltuieli specifice Masura II.5. Infiintare centre de consiliere
2.1 taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare;
2.2 cheltuieli cu achizitia de active fixe corporale(altele decat terenuri si imobile), obiecte de inventar, materii prime si materiale, inclusiv materiale consumabile.
2.3 cheltuieli cu achizitia de active necorporale.
2.4 cheltuieli cu recrutarea personalului;
2.5 cheltuieli cu promovarea centrului de consiliere
2.6 cheltuieli cu inchiriere de echipamente de monitorizare si control al mediului acvatic;
2.7 Taxe de participare la cursuri de formare profesionala.
(1)Cheltuielile bancare de deschidere si de administrare a conturilor sunt eligibile in situatia in care implementarea unei operatiuni necesita deschiderea unui cont sau a mai multor conturi separate, cerinta obligatorie printr-o clauza explicita in contractul de finantare.
(2)Dobanda rezultata din operatiunile prevazute la alin. (1) se deduce din cheltuielile bancare.
(3)Costurile garantiilor emise de o institutie bancara sau nebancara inregistrata in registrul special al Bancii Nationale a Romaniei sau ale politelor de asigurare, sunt eligibile in situatia in care garantiile/politele de asigurare sunt necesare, conform legislatiei nationale sau ale Uniuni Europene.
Cheltuieli neeligibile Dobanzile debitoare, cu exceptia celor referitoare la granturi acordate sub forma unei subventii pentru dobanda sau a unei subventii pentru comisioanele de garantare, nu sunt eligibile pentru cofinantarea din Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime.
– Urmatoarele categorii de cheltuieli nu sunt eligibile:
a)cheltuielile cu achizitia de terenuri cu sau fara constructii, care depasesc limitele prevazute la art. 69 alin. (3) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European si al Consiliului;
b)cheltuielile prevazute la art. 69 alin. (3) lit. a) si c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European si al Consiliului;
c)cheltuielile aferente activitatilor prevazute la art. 11 din Regulamentul (UE) nr. 508/2014 privind Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime;
d)amenzi, penalitati, cheltuieli de judecata si cheltuieli de arbitraj;
e)cheltuielile efectuate peste plafoanele specifice stabilite de Autoritatea de Management prin Ghidul solicitantului;
f)cheltuielile efectuate de beneficiar in regie proprie;
g)costul achizitionarii de bunuri/echipamente de ocazie;
Alocare financiara indicativa 100 % din valoarea eligibila a proiectului, pentru organismele de drept public
Valoarea maxima eligibila aferenta unui proiect va fi echivalentul in LEI a sumei precizate in anuntul de lansare a apelului (In cadrul acestui plafon este inclus TVA –ul doar in cazul solicitantilor neplatitori de TVA). Pentru solicitantii platitori de TVA, in cadrul plafonului nu este inclus TVA-ul.
Valoarea minima eligibila a proiectului va fi precizata in anuntul de lansare a apelului.
Perioada implementare Durata de implementare a unui proiect este de maximum 6 luni.
Durata minima de implementare a unui proiect este de 1 luna.

 

Masura II.5 litera b: achizitionarea de servicii de consiliere de natura tehnica, stiintifica, juridica, ecologica sau economica pentru ferme de acvacultura

Investitii sprijinite Masura II.5.b. acorda sprijin IMM-urilor sau organizatiilor din domeniul acvaculturii, inclusiv organizatiilor de producatori din domeniul acvaculturii si asociatiilor de organizatii de producatori din domeniul acvaculturii, pentru achizitionarea de servicii de consiliere de natura tehnica, stiintifica, juridica, ecologica sau economica pentru:
(a) necesitatile in materie de gestionare pentru a permite fermelor de acvacultura sa respecte legislatia Uniunii si a celei nationale privind protectia mediului, precum si cerintele privind amenajarea spatiala maritima;
(b) evaluarea impactului asupra mediului, astfel cum este mentionata in Directiva 2001/42/CE a Parlamentului European si a Consiliului ( 1 ) si in Directiva 92/43/CEE;
(c) necesitatile in materie de gestionare pentru a permite fermelor de acvacultura sa respecte legislatia Uniunii si cea nationala privind sanatatea si bunastarea animalelor acvatice sau legislatia privind sanatatea publica;
(d) standardele de sanatate si siguranta bazate pe legislatia Uniunii si pe cea nationala;
(e) strategiile de marketing si de afaceri.
Beneficiari eligibili ·      IMM-URI CU ACTIVITATE IN DOMENIUL ACVACULTURII;
·      ORGANIZATII DIN DOMENIUL ACVACULTURII, INCLUSIV ORGANIZATIILOR DEPRODUCATORI DIN DOMENIUL ACVACULTURII SI ASOCIATIILOR DE ORGANIZATII DE PRODUCATORI DIN DOMENIUL ACVACULTURII;
Categorii de beneficiari eligibili • operatorii economici din domeniul acvaculturii;
• organizatiile de producatori din domeniul acvaculturii;
• asociatiile de organizatii de producatori din domeniul acvaculturii:
Persoana fizica autorizata;
Intreprinderi;
Intreprinderi familiale;
Societate in nume colectiv – SNC;
Societate in comandita simpla – SCS;
Societate pe actiuni – SA;
Societate in comandita pe actiuni – SCA;
Societate cu raspundere limitata – SRL;
Asociatii constituite conform prevederilor OG nr. 26/2000 cu modificarile si completarile ulterioare
Conditii eligibilitate beneficiari ·Sa desfasoare activitate in domeniul acvaculturii;
·Sa actioneze in nume propriu (nu pot depune in parteneriat).
·Sa asigure surse financiare stabile si suficiente pe tot parcursul implementarii proiectului;
·Nu inregistreaza in anul financiar anterior un bilant negativ (capitaluri negative) – pentru cazul in care solicitantul a avut activitate; Sunt exceptati solicitantii care sunt infiintati in anul depunerii Cererii de finantare, cei infiintati in anul precedent depunerii Cererii de finantare sau cei care au avut activitatea suspendata conform legii.
Activitati eligibile POPAM va acorda sprijin financiar nerambursabil pentru crearea de servicii de gestionare, de inlocuire si de consiliere pentru fermele de acvacultura;
Activitati obligatorii activitatile de informare si publicitate;
activitatea de auditare a proiectului
Activitati
neeligibile
– Operatiunile care determina cresterea capacitatii de pescuit a unei nave sau a unui echipament care sporeste capacitatea navei de a gasi peste;
– Constructia de noi nave de pescuit sau importul de nave de pescuit;
– Incetarea temporara sau definitiva a activitatilor de pescuit, in absenta unei dispozitii contrare in prezentul regulament;
– Pescuitul de explorare;
– Transferul dreptului de proprietate asupra unei intreprinderi.
Cheltuieli eligibile
 
1. Cheltuieli comune tuturor masurilor finantate in cadrul Programului operational pentru pescuit si afaceri maritime 2014-2020:
1.1. Cheltuieli cu auditarea proiectului
1.2. Cheltuieli cu informarea si publicitatea
1.3. Cheltuieli privind taxele
1.4. Cheltuielile bancare de deschidere si de administrare a conturilor, astfel cum sunt prevazute la art. 11 din Hotarârea Guvernului nr. 347/2016
1.5. Cheltuieli cu achizitionarea semnaturii digitale pentru MySMIS2014
1.6. Cheltuieli aferente managementului de proiect
1.6.1 Cheltuieli salariale cu echipa de management proiect
1.6.2 Cheltuieli cu servicii de management proiect
2. Cheltuieli specifice Masura II.5.b. Servicii de gestionare, de inlocuire si de consiliere pentru fermele de acvacultura:
2.1 cheltuieli pentru achizitia de servicii de consultanta pentru a permite fermelor de acvacultura sa respecte legislatia Uniunii si a celei nationale privind protectia mediului, precum si cerintele privind amenajarea spatiala maritima;
2.2 cheltuieli pentru achizitionarea de studii privind evaluarea impactului asupra mediului, astfel cum este mentionata in Directiva 2001/42/CE a Parlamentului European si a Consiliului ( 1 ) si in Directiva 92/43/CEE.
2.3 cheltuieli pentru achizitionarea de servicii de consultanta permite fermelor de acvacultura sa respecte legislatia Uniunii si cea nationala privind sanatatea si bunastarea animalelor acvatice sau legislatia privind sanatatea publica
2.4 cheltuieli pentru achizitionarea de servicii de consultanta pentru respectarea standardelor de sanatate si siguranta bazate pe legislatia Uniunii si pe cea nationala;
2.5 cheltuielie pentru achizitionarea de servicii de consultanta pentru realizarea de strateii de marketing si afaceri
(1)Cheltuielile bancare de deschidere si de administrare a conturilor sunt eligibile in situatia in care implementarea unei operatiuni necesita deschiderea unui cont sau a mai multor conturi separate, cerinta obligatorie printr-o clauza explicita in contractul de finantare.
(2)Dobânda rezultata din operatiunile prevazute la alin. (1) se deduce din cheltuielile bancare.
(3)Costurile garantiilor emise de o institutie bancara sau nebancara inregistrata in registrul special al Bancii Nationale a României sau ale politelor de asigurare, sunt eligibile in situatia in care garantiile/politele de asigurare sunt necesare, conform legislatiei nationale sau ale Uniuni Europene.
Cheltuieli neeligibile Dobânzile debitoare, cu exceptia celor referitoare la granturi acordate sub forma unei subventii pentru dobânda sau a unei subventii pentru comisioanele de garantare, nu sunt eligibile pentru cofinantarea din Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime.
– Urmatoarele categorii de cheltuieli nu sunt eligibile:
a)cheltuielile cu achizitia de terenuri cu sau fara constructii, care depasesc limitele prevazute la art. 69 alin. (3) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European si al Consiliului;
b)cheltuielile prevazute la art. 69 alin. (3) lit. a) si c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European si al Consiliului;
c)cheltuielile aferente activitatilor prevazute la art. 11 din Regulamentul (UE) nr. 508/2014 privind Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime;
d)amenzi, penalitati, cheltuieli de judecata si cheltuieli de arbitraj;
e)cheltuielile efectuate peste plafoanele specifice stabilite de Autoritatea de Management prin Ghidul solicitantului;
f)cheltuielile efectuate de beneficiar in regie proprie;
g)costul achizitionarii de bunuri/echipamente de ocazie;
Alocare financiara indicativa 50% din valoarea eligibila a proiectului (inclusiv TVA eligibil) pentru microintreprinderi, intreprinderi mici, mijlocii si ONG-urilor cu activitate economica in domeniul acvaculturii
75 % din valoarea eligibila a proiectului, pentru organizatii de producatori din domeniul acvaculturii si asociatii de organizatii de producatori din domeniul acvaculturii.
Pentru solicitantii care nu se incadreaza in categoaria IMM-urilor sprijinul financiar nerambursabil este de maxim 30%.
Pentru derularea proiectului, beneficiarul var asigura cofinantarea proiectului, in cuantum de minim 50%, respectiv 25% (in functie de tipul de beneficiar) prin aport in numerar constituit de beneficiar.
Valoarea maxima eligibila aferenta unui proiect va fi echivalentul in LEI a sumei precizate in anuntul de lansare a apelului (In cadrul acestui plafon este inclus TVA –ul doar in cazul solicitantilor neplatitori de TVA).
Pentru solicitantii platitori de TVA, in cadrul plafonului nu este inclus TVA-ul.
Valoarea minima eligibila a proiectului va fi precizata in anuntul de lansare a apelului.
Perioada implementare Durata de implementare a unui proiect este de maximum 6 luni.
Durata minima de implementare a unui proiect este de 1 luna.